در گفت‌وگوی معاون پژوهشی و فناوری با روابط عمومی دانشگاه مطرح شد؛ آغاز اجرای شیوه نامه تشویق مقالات پژوهشی و آیین نامه پژوهانه(گرنت) اعضاء هیات علمی دانشگاه

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۶ کد : ۱۵۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۸۸
در گفت‌وگوی معاون پژوهشی و فناوری با روابط عمومی دانشگاه مطرح شد؛  آغاز اجرای شیوه نامه تشویق مقالات پژوهشی و آیین نامه پژوهانه(گرنت) اعضاء هیات علمی دانشگاه

دکتر عباس برومند اعلم، معاون پژوهشی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی با اعلام خبر آغاز اجرای شیوه نامه تشویق مقالات پژوهشی و آیین نامه پژوهانه(گرنت) اعضاء هیات علمی دانشگاه تاکید کرد که این نخستین بار است که این دو برنامه برای اعضاء هیات علمی در دانشگاه مذاهب اسلامی اجرا می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه با اشاره به اقدامات و مراحل انجام شده در این مسیر اظهار کرد با هدف تشویق، تسهیل و بسترسازی برای توسعه فعالیت ها و تولیدات پژوهشی دانشگاه لازم بود که تمهیداتی اندیشیده شود لذا ابتدا آیین نامه گرنت و شیوه نامه تشویق مقالات تدوین و در شورای پژوهشی و هیات رئیسه دانشگاه تصویب شد، همزمان ردیف بودجه مناسبی برای این موارد در بودجه پژوهشی سال جاری پیش بینی و به تصویب هیات رئیسه و هیات امناء دانشگاه رسید.

وی افزود: در گام سوم در یک فعالیت فشرده و با همکاری ارزنده مدیریت امور هیات علمی دانشگاه، امتیازات فعالیت های پژوهشی اعضاء محترم هیات علمی دانشگاه به دقت محاسبه و سپس معادل مبالغ تشویقی و اعتبار پژوهانه هریک وفق آیین نامه های مصوب محاسبه و در نهایت در دو مرحله و در قالب مکاتبه به اعضاء هیات علمی و مراجع ذیربط دانشگاه ابلاغ شد.
دکتر برومند با اشاره به شیوه پرداخت تشویق گفت: تشویق از طریق معاونت محترم پشتیبانی پرداخت خواهد شد و اعتبار پژوهانه نیز براساس آیین نامه ذیربط و با ارائه اسناد مثبته قابل هزینه کرد در فعالیت های پژوهشی خواهد بود.

معاون پژوهشی دانشگاه ضمن تاکید بر این نکته که اعضاء هیات علمی، موتور پیشران توسعه دانشگاه هستند، اظهار امیدواری کرد با مجموعه اقداماتی که در این معاونت در دست انجام است شاهد رشد جهشی فعالیت های پژوهشی اعضاء محترم هیات علمی در سال ۱۴۰۳ باشیم به گونه ای که این معاونت ناگزیر به چند برابر کردن بودجه پژوهشی در بخش تشویق و پژوهانه در سال های آینده شود و شاخص های تولید علم و فناوری دانشگاه به سرعت بهبود یابد.


( ۱ )

نظر شما :